Lysten til ridning igen

Udgivet 31-03-2024, tags: Fælleskab | Hjælpsomhed | Sammenhold |

Mit navn er Charlotte Petersen

Gennem lang tid gik jeg med overvejelser om at komme af med mine heste.

Jeg var alene med dem, svært at finde nogen at ride med, så jeg mistede lysten mere og mere.

Det var sidst i november og jeg havde besluttet at sælge mine 2 heste (ponyer). Det var med sorg at skille mig af med den store som er en af mine første hest jeg købte for 7 år siden, og vi har skabt et fantastisk bånd til hinanden gennem tiden.

Jeg tog til et sidst stævne med hende, et multistævne, hos Soldalens Rideklub. Her fortalte jeg at dette var vores sidste stævne, for jeg havde besluttet at skille mig af med hende.

Tårerne begyndt at løbe ned at kinderne, og folk blev SÅ overrasket over min udmelding og nærmest råbte NEJ!!!

Pludselig ender snakker over i om de må købe hende, eller om de må bruge, et eller andet, bare jeg ikke sælger hende væk. Jeg blev vildt glad, for jeg havde det virkelig svært ved at skulle undvære min hest.

Nårh, vi får snakket tingene igennem og vi får lavet papir på at de må låne hende til rideskole hest.

Min hest kommer derud og er faldet godt til. Børnene er vilde med hende, jah selv andre opstaldere har fået solgt sit hjerte til min hest.

Tiden går og inden jeg har set mig om, er jeg en del af et fællesskab som faktisk har lyst til det samme som mig. Alt det jeg har søgt og manglet, at kunne gøre i hestens tegn, fandt jeg her nogen mennesker som havde samme lyster og ønsker til fællesskabet.

Aktiviteter, arrangementer, hygge-ridning, bare hyggen i stalden er fedt at være en del af når man så gerne vil, og så er det fedt at man kan pakke nogen heste sammen med i nogle trailere og så kører til stævne sammen.

Jeg var så uheldig til et stævne i Brovst, at jeg gled af min hest og måtte hentes af ambulancen. Ved i hvad? Der stod de andre f…dme og tog min hest og trailer med hjem! Det kalder jeg sammenhold. Og en af dem (de var familien afsted) de tog sig af min hest og fik en rigtig god oplevelse med hende (hesten). Både børnene, manden og jah, veninden jeg var afsted med, hun tog lige min plads i den efterfølgende klasse og blev nr. 3. Sådan!

Min lyst til at ride er virkelig kommet igen efter jeg er blevet en del af Soldalens Rideklub.

Vores sponsorer