Ridemuligheder for børn og unge med særlige behov

02-03-2024

Vi er meget stolte af at kunne tilbyde ridning for børn og unge med særlige behov.

Rideklubben har længe kendt til et behov for at nogle børn kunne gå til ridning uden at være nødsaget til at være på et hold og det kan der være mange årsager til.

Klubben har modtaget penge fra Hjørring komune så det nu er muligt for 5 børn at gå til ridning hos os på deres primisser.

Nogle har ikke fuld skoleskema og har brug for at ride alene og gerne en formiddag hvor der er ro i stalden, for en sød ukrainsk pige er udfordringen en stor sprogbarriere så undervisningen skal foregå helt særligt og vi peger os lidt igennem det.

Nogle af børnene blomstre så meget i et forløb en til en at de senere kan flyttes over på et almindeligt hold.

Vi har stadig plads til en enkelt rytter på denne ordning så hvis i har brug for en speciel løsning så tøv endelig ikke med at kontakte os.

Billedet viser Anna fra ukraine som selv førsøger sig med at styre Buller rundt i ridehallen.

Vores sponsorer